חימום תת רצפתי חשמלי

מה זה חימום תת רצפתי חשמלי ?

 

ישנן שתי שיטות עיקריות לחימום תת רצפתי חשמלי : חימום תת רצפתי חשמלי וחימום תת רצפתי מבוסס מים. נעבור כאן על ההבדלים ועל היתרונות של כל דרך. מייד נפרט על כך.

הנושא של חימום הבית יכול להיות לא פשוט לעיתים. במיוחד בנוגע לבתים גדולים, כשהוצאות החשמל החודשיות גבוהות גם ככה.
בעלי בתים רבים משקיעים זמן וכסף רב במציאת פתרונות חימום שיהיו גם יעילים ונעימים וגם חסכוניים כלכלית ואנרגטית.

החימום בתוך הבית צריך להיות אחיד ומבוקר, ושלא נרגיש כאילו אנחנו עומדים ישירות מול תנור רותח שמפיץ חום מרוכז גבוה מאוד.
שמירה על האוויר לא יבש, טמפרטורה נוחה והפעלה מהירה הם רכיבים אשר חשוב לקחת בחשבון במחשבה כיצד לחמם את הבית.
בשנים האחרונות חימום תת רצפתי הפך לדרך מועדפת לחימום הבית ע”י אנשים רבים. מדובר במערכת המותקנת מתחת לרצפת הבית, הפועלת על העיקרון הפשוט שחום עולה למעלה, כך שריצפה חמה פירושה גם בית מחומם ונעים. 

פתרון יעיל וחסכוני לחימום הבית 

למרות שהחורף בארץ אינו ארוך במיוחד, ישנם איזורים כמו הגולן או הנגב שבהם נהיה מאוד קר לעיתים.

גם במרכז או בירושלים בהחלט ישנם חורפים בהם הטמפרטורות צונחות, כך שנדרשת מוכנות ותכנון נכון לעבור בשלום גם את הימים הקרים ביותר. 

בשונה ממזגן, חימום תת רצפתי אינו מייבש את האוויר, ופולט חום טבעי, מבוקר עם טמפרטורה אחידה. 

כך משתררת חמימות נעימה שמצליחה ליצור אווירה ביתית וחמימה. המחירים נמוכים יחסית לשיטות חימום  אחרות – כמו מזגן, הסקה או גז,  כך שזוהי שיטה יותר חסכונית לחימום הבית. 

 

חימום רצפתי חשמלי  

חימום תת רצפתי חשמלי עובד למעשה כמו שמיכה חשמלית. מתחת לרצפה מותקנת מערכת של גופי חימום אשר מתחברים לחשמל ומפיצים חום. החום, כמו תמיד, עולה למעלה דרך הרצפה ומתפשט אל כל הבית.

יתרונותיה של המערכת הם שהיא מערכת פשוטה לתפעול, אסתטית, וזולה יחסית בהתקנה.  מחירי ההתקנה לחימום תת רצפתי מחיר חשמלי נעים לרוב בין 120 -160 ₪ למ”ר, ותלויים בגודל הבית ובמספר החדרים, ובתוספת נקודות חשמל ויחידות בקר. 

חסרונותיה הן שלמרות שהיא זולה יותר להתקנה, התפעול השוטף שלה דורש צריכת חשמל מרובה פי 4 ממערכת על בסיס מים משולבת משאבת חום  ולכן בטווח הארוך יקרה בהרבה ממערכת מבוססת מים.

בנוסף נדרשת המתנה ארוכה יותר עד לחימום כל הבית,  וקיימות שאלות על ההשפעה האלקרומגנטית שלה.

 

חימום תת רצפתי חשמלי מבוסס מים

חימום תת רצפתי במאמצעות מים היא הדרך הפופולרית והיעילה בימינו לחימום תת רצפתי.  היא מורכבת ממערכת צינורות סגורה אשר בה זורמים מים, שמתחממים באמצעות משאבת חום. בין הרצפה למערכת קיימת שכבת בידוד, והמערכת מסחררת ומזרימה את המים החמים בתוך הצנרת שמתחת לרצפה, החום עולה כלפי מעלה ומחמם את כל החלל בצורה יעילה ונעימה ועם שמירה אופטימלית על המסה התרמית בחדר.

משאבת החום היא למעשה הלב הפועם של המערכת, והשיטה היעילה והזולה ביותר היא חימום בעזרת משאבות חום אינוורטר. עלות הפעלת המשאבות מגיעה עד – 80% מעלות החימום בשיטות האחרות, והן גם ידידותיות יותר לסביבה מהמתחרים שלהן, השימוש בהן נוח יותר כי הן מתחברות לרשת החשמל הביתית ואינן מצריכות אספקה נפרדת של סולר או נפט.

אז מה עדיף?  

למרות שההתקנה של מערכת חימום תת רצפתי על מים יקרה יותר ממערכת חימום תת רצפתי חשמלי, השימוש היום יומי בה הוא זול מאוד ואינו דורש אנרגיה רבה.  כך שלמעשה זו השקעה לטווח ארוך,  אשר התפעול השוטף בה משתלם לאורך זמן.

כך שבתמונה הכוללת חימום תת רצפתי מים משתלם וחסכוני יותר ממערכת חימום תת רצפתי חשמלי, ותחסוך לכם כסף רב לאורך זמן. 

בנוסף מערכת מבוססת מים הינה אקולוגית ומשתמשת באנרגיה מהסביבה לחימום המים, כך שהיא צורכת פחות חשמל, אינה מזהמת וירוקה יותר ממערכת חימום תת רצפתי חשמלי ומספקת חימום טבעי ונעים יותר. 

 

חימום תת רצפתי בספקטרום פתרונות  אנרגיה 

לסיכום, חימום תת רצפתי חשמלי מבוסס מים הינה המערכת המועדפת, היעילה והחסכונית ביותר על רבים. מערכת שהותקנה על ידי בעלי מקצוע איכותיים תחזיק עשרות שנים ותחסוך לכם כסף רב בהפעלתה.

החום הנפלט מחימום תת רצפתי הינו אחיד ועובר בין כל חלקי הבית, אפילו הוא גדול ובעל חללים רבים.
אחת הבעיות העיקריות ברוב אמצעי החימום היא הקושי לחמם באופן אחיד את כל הבית, במיוחד אם מדובר בדופלקס או בית פרטי עם מספר קומות.
עם חימום תת רצפתי, החום עולה מעלה ומתפשט ברחבי כל הבית כך שלא תישארו קפואים בלילות החורף הקרים.
חברת ספקטרום פתרונות אנרגיה מתמחה בהתקנת מערכות חימום תת רצפתי במחיר משתלם, עם שימוש בחומרים האיכותיים ביותר וע”י צוות מקצועי ומיומן.

 

מאמרים נוספים

משאבת חום לחימום מים

משאבת חום לחימום מים

משאבת חום לחימום מים    משאבת חום מציעה את הטכנולוגיה היעילה והחסכונית ביותר לאספקת חימום וקירור ליישומים רבים, זאת ע”י שימוש במקורות אנרגיה מתחדשים מהסביבה (אויר, מים ואדמה), והמרתה לאנרגיית חום שימושית. משאבת חום לחימום מים נכון להיום הינה החלופה החסכונית והיעילה ביותר לחימום מים, מבין החלופות הקיימות (למשל באמצעות תנורי גפ”מ, סולר, מזוט וחשמל).

קרא עוד
חימום בריכות

חימום בריכות

חימום בריכות חימום בריכות בחורף לא חייב להיות הוצאה יקרה במיוחד אם עושים זאת נכון. שחייה ושכשוך בבריכה הן מהפעולות הכיפיות והמרגיעות לרבים, ובמיוחד שזה נעשה בבריכה הביתית. אין ספק שבריכה פרטית היא חלום של רבים, ואלה הזוכים להגשימו זוכים לשעות של הנאה. אך מה לעשות שבחלוף הימים, ישנם תקופות אשר בהם נהיה קר מידי

קרא עוד
חימום תת רצפתי מחיר

חימום תת רצפתי מחיר

חימום תת רצפתי מחיר – כל מה שחשוב למי שמחפשים פיתרון אופטימלי ולאנשים שרוצים דרך איכותית ויעילה לחמם את ביתם. אין כמו ללכת על רצפה חמה ביום חורף קר… חימום תת רצפתי מחירים ובכלל יותר ויותר אנשים בשנים האחרונות בוחרים להשתמש בחימום תת רצפתי כאמצעי החימום העיקרי לביתם. התהליך מבוסס על העיקרון הפשוט שחום עולה

קרא עוד

לפגישת ייעוץ ללא התחייבות

דילוג לתוכן