חימום רצפתי חשמלי – מה זה בכלל ?

לאחר שנות קיום רבות ומוצלחות בארצות הברית, קנדה ובאירופה גם בישראל החל החימום התת רצפתי להיות נפוץ ולא בכדי, הוא מאפשר ללכת יחפים על הרצפה בחורף והוא יעיל מכיוון שהחום עולה כלפי מעלה. ישנם כמה סוגים לחימום תת רצפתי וביניהם חימום תת רצפתי חשמלי. אז מה זה חימום תת רצפתי חשמלי?

חימום תת רצפתי חשמלי

התקנת חימום תת רצפתי מים ספקטרום אנרגיה פתרונות חימום

חימום תת רצפתי חשמלי עושה שימוש בגופי חום הממוקמים מתחת לריצוף הבית ועל ידי תרמוסטט ניתן לשלוט בחום בחדרים השונים. בעת תהליך הפקת החום בבית, החימום התת רצפתי החשמלי משחרר כמות מסוימת של קרינה. הקרינה כאמור איננה גבוהה במיוחד אך אין אנו יודעים נכון להיום את ההשלכות של שימוש בחימום תת רצפתי חשמלי לאורך זמן ובייחוד כאשר מדובר בילדים היושבים על הרצפה. יש לציין שהתקנת חימום תת רצפתי הינה עבודה לא פשוטה המצריכה תכנון מראש בעת בניית הבית או את התקנתה במהלך שיפוץ גדול בבית מפני שהליך ההתקנה מצריך את פינוי החדרים עד להשלמתו.

תהליך התקנת חימום תת רצפתי חשמלי

במידה וההתקנה נעשית בבית קיים, ישנו צורך בחשיפת פני השטח על ידי הסרת הריצוף. לאחר מכן מתקין מערכת החימום מתקין שכבת בידוד מתחת למקומה של מערכת החימום כדי שהחום לא יתפשט מטה. לאחר מכן יש לפרוש את גופי החימום בהתאמה למידות הבית וחיבורם למערכת השליטה והחשמל. סיומו של תהליך ההתקנה זהה בבתים קיימים ובעת בניית הבית מלכתחילה כאשר מרצפים את החדרים ומתקינים את הווסטים ששולטים במערכת החימום. לשאלות נוספות על חימום תת רצפתי הקליקו כאן.

יתרונות חימום תת רצפתי חשמלי לעומת שיטות אחרות

בניגוד לחימום רצפתי על בסיס מים, התקנת חימום רצפתי חשמלי הינה זולה בהרבה. יחד עם זאת, עלות התפעול של מערכת זו גבוהה מעלות השימוש בחימום תת רצפתי על מים. יתרונות נוספים של שיטת חימום זו הינם שהוא שקט, אחיד וניתן לשליטה מלאה והוא נחשב לכזה שאינו מייבש את האוויר בבית. כמו כן אחזקת מערכת החימום הזו נחשבת לפשוטה.

חסרונות חימום תת רצפתי חשמלי

פעולת החימום של שיטה זו אורך זמן הנחשב לארוך יותר משיטות שונות כמו מזגן או גופי חימום אחרים ומסיבה זו אנשים רבים משאירים את החימום התת רצפתי החשמלי דולק לכל אורך ימי החורף הקרים וזו סיבה נוספת לעלויות הגבוהות שבשימוש במערכת זו (את חסרון זה חולק החימום החשמלי עם החימום על מים).

למידע מקצועי הכנסו ללינק הבא.

ראו גם: משאבות חום

מאמרים נוספים

משאבת חום לחימום מים

משאבת חום לחימום מים

משאבת חום לחימום מים    משאבת חום מציעה את הטכנולוגיה היעילה והחסכונית ביותר לאספקת חימום וקירור ליישומים רבים, זאת ע”י שימוש במקורות אנרגיה מתחדשים מהסביבה (אויר, מים ואדמה), והמרתה לאנרגיית חום שימושית. משאבת חום לחימום מים נכון להיום הינה החלופה החסכונית והיעילה ביותר לחימום מים, מבין החלופות הקיימות (למשל באמצעות תנורי גפ”מ, סולר, מזוט וחשמל).

קרא עוד
חימום בריכות

חימום בריכות

חימום בריכות חימום בריכות בחורף לא חייב להיות הוצאה יקרה במיוחד אם עושים זאת נכון. שחייה ושכשוך בבריכה הן מהפעולות הכיפיות והמרגיעות לרבים, ובמיוחד שזה נעשה בבריכה הביתית. אין ספק שבריכה פרטית היא חלום של רבים, ואלה הזוכים להגשימו זוכים לשעות של הנאה. אך מה לעשות שבחלוף הימים, ישנם תקופות אשר בהם נהיה קר מידי

קרא עוד
חימום תת רצפתי מחיר

חימום תת רצפתי מחיר

חימום תת רצפתי מחיר – כל מה שחשוב למי שמחפשים פיתרון אופטימלי ולאנשים שרוצים דרך איכותית ויעילה לחמם את ביתם. אין כמו ללכת על רצפה חמה ביום חורף קר… חימום תת רצפתי מחירים ובכלל יותר ויותר אנשים בשנים האחרונות בוחרים להשתמש בחימום תת רצפתי כאמצעי החימום העיקרי לביתם. התהליך מבוסס על העיקרון הפשוט שחום עולה

קרא עוד

לפגישת ייעוץ ללא התחייבות

דילוג לתוכן