8 יתרונות לחימום רצפתי

8 יתרונות מערכת חימום תת רצפתי – דברים שחייבים לדעת

בעלי בתים מודעים יותר ויותר ביתרונות של חימום תת רצפתי בהשוואה למערכות חימום קונבנציונליות, דבר שאינו מפתיע, שכן חימום תת רצפתי הינו כרגע אחד המוצרים הנמכרים ביותר בקרב הבונים בישראל.
אמנם ישנה ההוצאה הראשונית כדי להתקין את מערכת החימום, אך בזמן לא רב תיהנו מהחיסכון באנרגיה ויעילות ממערכת חימום תת רצפתי במים מבוסס משאבת חום אשר ישלם את הפער בעלות ההתקנה, תוך הוספת ערך נוסף לנכס.

יתרונות מערכת חימום תת רצפתי

עבור אלה המעוניינים ללמוד יותר על היתרונות הגלומים המוצעים על ידי חימום תת רצפתי, 

נציג ​​8 יתרונות מערכת חימום תת רצפתי:

1 – עלויות תחזוקה נמוכות

אולי אחת הסיבות המרכזיות ביותר מדוע אנשים בוחרים להתקין חימום תת רצפתי אחזקה נמוכה ביותר, דבר מתייחס  גם לחימום תת רצפתי חשמלי וגם לחימום תת רצפתי מים.

2 – יעילות אנרגטית

חימום תת רצפתי יעיל הרבה יותר מאשר שיטות החימום הקיימות כיום וכתוצאה מכך חסכוני ביותר בחשבונות החשמל והאחזקה. עם זאת, חשוב להתקין את מערכת החימום התת רצפתי בשילוב בידוד לבית ברמה גבוהה, שכן ההשקעה בבידוד הבית תהיה היחידה שתחזיר עצמה במהלך השנים בצורה של חשבונות חשמל, אשר יהיו נמוכים ביחס לבית לא מבודד, ובכך למקסם את אפקטיביות ויעילות אקלום הבית מכיוון שרצפת הבית מחוממת ושטח הפנים גדול משמעותית ביחס לשיטות החימום האחרות, הבית שומר על החום הרבה יותר טוב ויעיל משיטות החימום הקונבנציונליות כיום, בהן מתקרר הבית במהירות רבה כאשר מכבים אותם שכן החימום שלהם מתפוגג דקות לאחר הכיבוי שלהם בניגוד לחימום תת רצפתי ששומר על החום בצורה הרבה יותר טובה ודורש הרבה פחות אנרגיה כדי לשמור על החום הנדרש. בנושא העלות, כדאי גם לתאר בקצרה את היתרונות של מערכות חשמלי ומים.

 

חימום תת רצפתי המבוסס על משאבת חום 

חימום תת רצפתי המבוסס על משאבת חום הינו יקר יותר להתקנה, אולם זול משמעותית (פי 2-4) מחימום באמצעות חימום תת רצפתי חשמלי.

מצד שני חימום תת רצפתי חשמלי זול יותר להתקנה ברמה שאפשר להתקין לבד, אבל בטווח הארוך הרבה יותר יקר בשימוש. זו כנראה, בחירה אישית לגבי של סוג המערכת המועדף עליך. לעתים קרובות מי שרוצה לחמם חדר אחד או חדרי אמבטיה בלבד, מערכת חימום תת רצפתי חשמלי תענה על הצרכים שלו באופן מושלם, בעוד שמערכות חימום תת רצפתי במים מתאימות הרבה יותר כשמדובר בכל הבית או בשטח גדול מהבית.

 

3  – נוחות מעולה

חימום שיוצא ממקום חום בודד אומנם יחמם את הבית ,אך  הבית ירגיש נוח יותר כאשר מחומם דרך הרצפה שמכסה את כל שטח הבית. בניגוד למערכות חימום הקונבנציונאליות המוכרות כאשר פינה אחת תהיה קרה יותר מאשר מהפינה הקרובה למערכת החימום הרגילה שכן החום יוצא מנקודה אחת לא כמו חימום תת רצפתי שיוצא מכל שטח רצפת הבית!

 

4 – בריאות והיגיינה

כאשר מקור החימום מוציא את החום מנקודה אחת, הוא משאיר מקומות קרים ולחים ויוצר את התנאים האידיאליים עבור קרדית האבקעם זאת, הודות לחימום התת רצפתי שמחמם את כל רצפת הבית, ובכך עושה את הסביבה לחמה ויבשה עבורם להתרבות מחקרים מראים כי בעזרת חימום תת רצפתי ניתן להוריד את קרדית האבק עד כדי 80% בהשוואה לבית שלא מחומם בחימום תת רצפתי כתוצאה מכך, אנשים הסובלים ממחלות בדרכי הנשימה כגון אסטמה ירגישו הרבה יותר נוח עם חימום תת רצפתי בסביבתם.

 

5 – השבחת הנכס

חימום תת רצפתי ידוע כמוצר פרימיום התקנת מערכת חימום תת רצפתי תבדל אתכם משאר המציעים באזורכם ותיתן לכם היתרון בשעה בתרצו למכור את הנכס, ותשמש אתכם כנקודה חזקה במכירה למול הקונים כך שהיה למערכת שווי בפועל להשבחת הנכס בפועל. כמו כן, כדי לשמור על שווי הנכס יש לוודא שאין צורך בייבוש תת רצפתי כתוצאה מהצפות וליקויי בניה למיניהם.

 

6 – ניתן ליישום תחת כל סוגי משטחי הרצפה 

אנשים רבים חושבים שניתן להתקין חימום תת רצפתי רק תחת ריצוף כגון אריח או אבן, אולם בניגוד לאמונה הרווחת, חימום תת רצפתי יכול להיות מותקן עם כמעט כל סוג רצפה, בתנאי שאתה בוחר את המערכת הנכונה. עם זאת, זה לא בהכרח נכון, ולמעשה, מערכת חימום תת רצפתי ניתנת להתקנה תחת פרקט זאת בתנאי והפרקט יבוצע בהדבקה וללא שכבת הבידוד נכון לומר כי מערכת חימום תת רצפתי מסתמכת על שמירת החום מרצפה, ומשטחים מוצקים הם יעילים יותר מאשר פרקט, אבל זה באמת עניין של העדפה אישית.

 

7 – גמישות בטמפרטורת החדר

הודות למערכת תרמוסטטים מקדמות לשליטה בכל חדר בנפרד ניתן לכוון את החום בכל חדר לנוחיותכם. בעוד שמכשירי החימום הקורנים שמספקים את החום מנקודה אחת מודדים את הטמפרטורה במכשיר או בגוף עצמו אשר לא באמת משקפת את הטמפרטורה האמיתית, מה שהיה לעתים קרובות יותר טמפרטורה ממוצעת ולא בדיוק מדע מדויק. עם מערכת חימום תת רצפתי מבוקרת תרמוסטטים, יהיה קל לחסוך כסף על ידי שמירה על טמפרטורות נמוכות בחדרים וכיבוי של חדרים המשמשים אותנו לעתים נדירות, בעוד אזורי החיים העיקריים נשמרים חמים ברמה המתאימה לכם. זוהי גם יכולת שימושית עבור אנשים שאוהבים לנהל את הטמפרטורה שלהם בשונה משאר האנשים בבית שכן חלק אוהבים חום גבוהה יותר מאשר אחרים וחלקם קר יותר.

 

8 – פתרון אידיאלי עבור סלון בחלל פתוח וגבוה.

באופן טבעי חימום תת רצפתי הוא הפתרון המושלם לחללים פתוחים וגבוהים שכן חום עולה מעלה, כך שחימום תת רצפתי הוא באמת הפתרון היחיד שישיג את התוצאה המושלמת לחימום חלל מסוג זה זוהי אכן אחת הסיבות העיקריות מדוע כל כך הרבה בתים חדשים עם חללים גדולים וגבוהים לוקחים בחשבון  את שיטת החימום של מערכת חימום תת רצפתי.

לסיכום

אנו בספקטרום פתרונות אנרגיה בע”מ מקווים ש 8 היתרונות למערכת חימום תת רצפתי הנקודות האלו ידגישו את היתרונות הפוטנציאליים של חימום תת רצפתי, ולהראות מדוע זה בחירה מצוינת עבור משקי הבית שמחפשים לנהל ביעילות את צריכת האנרגיה שלהם וליהנות מחימום הבית שהינו צורך בסיסי טוב יותר וזול יותר.

ראו גם: משאבות חום | עלות חימום תת רצפתי

מאמרים נוספים

משאבת חום לחימום מים

משאבת חום לחימום מים

משאבת חום לחימום מים    משאבת חום מציעה את הטכנולוגיה היעילה והחסכונית ביותר לאספקת חימום וקירור ליישומים רבים, זאת ע”י שימוש במקורות אנרגיה מתחדשים מהסביבה (אויר, מים ואדמה), והמרתה לאנרגיית חום שימושית. משאבת חום לחימום מים נכון להיום הינה החלופה החסכונית והיעילה ביותר לחימום מים, מבין החלופות הקיימות (למשל באמצעות תנורי גפ”מ, סולר, מזוט וחשמל).

קרא עוד
חימום בריכות

חימום בריכות

חימום בריכות חימום בריכות בחורף לא חייב להיות הוצאה יקרה במיוחד אם עושים זאת נכון. שחייה ושכשוך בבריכה הן מהפעולות הכיפיות והמרגיעות לרבים, ובמיוחד שזה נעשה בבריכה הביתית. אין ספק שבריכה פרטית היא חלום של רבים, ואלה הזוכים להגשימו זוכים לשעות של הנאה. אך מה לעשות שבחלוף הימים, ישנם תקופות אשר בהם נהיה קר מידי

קרא עוד
חימום תת רצפתי מחיר

חימום תת רצפתי מחיר

חימום תת רצפתי מחיר – כל מה שחשוב למי שמחפשים פיתרון אופטימלי ולאנשים שרוצים דרך איכותית ויעילה לחמם את ביתם. אין כמו ללכת על רצפה חמה ביום חורף קר… חימום תת רצפתי מחירים ובכלל יותר ויותר אנשים בשנים האחרונות בוחרים להשתמש בחימום תת רצפתי כאמצעי החימום העיקרי לביתם. התהליך מבוסס על העיקרון הפשוט שחום עולה

קרא עוד

לפגישת ייעוץ ללא התחייבות

דילוג לתוכן