מערכת חימום תת רצפתי חשמלי

מערכת חימום תת רצפתי חשמלי – כל מה שצריך לדעת

חימום תת רצפתי חשמלי הוא חימום הבית שנעשה באמצעות מערכת תת רצפתית של צינורות מים או גופי חימום חשמליים. כך נקראים שני סוגי החימום הללו. יש היום מגוון של סוגי צינורות ומערכות של חימום תת רצפתי. יש גם חימום תת רצפתי הנשלט ע”י אפליקציה בפלאפון. 

החימום נעשה ע”י משאבות חום השולחות את האוויר החם מעלה, והוא מצליח לחמם את כל הבית, גם אם מדובר בכמה קומות. הצינורות של המים או גופי החימום, מותקנים מתחת לריצוף, ומתחתם יש שכבת בידוד אשר שומרת על הטמפרטורה שלהם. 

חימום המים באמצעות צנרת, נעשה בדיוק כמו שפועלת מערכת הסקה מרכזית. במערכת העובדת על גופי חימום, מחוברים הגופים הללו לנקודת חשמל ודרכה מקבלים את החשמל.

מערכת כזו שונה מכל מערכת חימום אחרת. היא מנצלת את החום ומוציאה אותו החוצה דרך הפתחים שבאריחי הריצוף. 

 

מדוע חימום תת רצפתי במים נחשב לשיטה הכי יעילה 

חימום תת רצפתי נחשב היום לשיטה הכי יעילה וחסכונית לחימום הבית, המשרד, מקומות עבודה ועוד. זוהי שיטה שבשנים האחרונות הולכת וצוברת הרבה מאוד אוהדים, גם בגלל איכות החימום שלה וגם בגלל המחיר הזול שמשלמים על חימום הבית בחורף. היא מבוססת על פריסה של צינורות מתחת לרצפות. בצינורות הללו זורמים מים חמים. החום שלהם עולה מעלה לרצפות ומהן לתוך הבית. העובדה שהצינורות ממוקמים מתחת לרצפה, תורמת גם לעיצוב חלל נקי מאביזרי חימום כלשהם.

הפריסה של הצינורות מתבצעת במעגלים אלקטרוניים. אלה מאפשרים שמירה על טמפרטורה קבועה באגפים ובחדרים השונים של הבית. חימום תת רצפתי, מנצל את העובדה שאוויר חם זורם למעלה. איכות האוויר הזה היא טבעית לגמרי, ולא מייבשת את האוויר. 

שימוש בחימום התת רצפתי חוסך עד 20% באנרגיה לעומת מערכות אחרות. מערכות שמבוססות על הזרמת מים חמים, הן יעילות ומודרניות. הן פועלות על פי תקנים מחמירים והופכים להיות נפוצים מאוד בעולם המערבי. 

 

שלבים בתהליך החימום התת רצפתי 

התקנה שלמערכת  החימום התת רצפתי היא מורכבת וצריכה להיעשות במקצועיות רבה. בשלב הראשון מפלסים את כל הבית, כדי להניח לוחות בידוד על פני המקום בו מניחים את הצנרת או את גופי החימום. בשלב השני פורשים יריעות של פוליאתילן על לוחות הבידוד, כדי שלא תצטבר לחות עליהן. לאחר מכן יפרוש המתקין רשת ברזל על משטח הבידוד, כדי לייצר גובה זהה ושהפריסה תהיה מדויקת. בשלב הבא מתקינים צינור אלומיניום אשר משמש רק לחימום תת רצפתי. הוא יהיה אחד קציף משום שבצנרת של החימום התת רצפתי לא מחברים צינורות מחשש לנזילה. כאשר יש בחימום תת רצפתי נזילה, יש לפנות אל החברה שהתקינה את החימום. 

אחרי הנחת הצינורות בקרת האיכות בוחנת את הביצוע ומבוצע ניסוי חימום והפעלת המערכת. רק אחר כך מרצפים את הבית ברצפה, מתחתיה עכשיו יש חימום תת רצפתי זול, חסכוני ונעים. 

מערכת החימום התת רצפתית תופסת את עם ישראל רוצה לחסוך בהוצאות על חשמל וגם לשמור על איכות הסביבה. בנוסף לכך, החימום הזה מאוד איכותי ונעים. הואה ממש מרגיש כמו חום טבעי ולא כמו חום ממזגן או מכל אמצעי חימום אחר שמייבש את האוויר. 

לפני שאתם מזמינים את מערכת החימום התת רצפתית, דאגו ליצור קשר עם חברה אמינה שיש לה ניסיון בהתקנה של מערכות אלה.

לחזרה לעמוד הבית

מאמרים נוספים

משאבת חום לחימום מים

משאבת חום לחימום מים

משאבת חום לחימום מים    משאבת חום מציעה את הטכנולוגיה היעילה והחסכונית ביותר לאספקת חימום וקירור ליישומים רבים, זאת ע”י שימוש במקורות אנרגיה מתחדשים מהסביבה (אויר, מים ואדמה), והמרתה לאנרגיית חום שימושית. משאבת חום לחימום מים נכון להיום הינה החלופה החסכונית והיעילה ביותר לחימום מים, מבין החלופות הקיימות (למשל באמצעות תנורי גפ”מ, סולר, מזוט וחשמל).

קרא עוד
חימום בריכות

חימום בריכות

חימום בריכות חימום בריכות בחורף לא חייב להיות הוצאה יקרה במיוחד אם עושים זאת נכון. שחייה ושכשוך בבריכה הן מהפעולות הכיפיות והמרגיעות לרבים, ובמיוחד שזה נעשה בבריכה הביתית. אין ספק שבריכה פרטית היא חלום של רבים, ואלה הזוכים להגשימו זוכים לשעות של הנאה. אך מה לעשות שבחלוף הימים, ישנם תקופות אשר בהם נהיה קר מידי

קרא עוד
חימום תת רצפתי מחיר

חימום תת רצפתי מחיר

חימום תת רצפתי מחיר – כל מה שחשוב למי שמחפשים פיתרון אופטימלי ולאנשים שרוצים דרך איכותית ויעילה לחמם את ביתם. אין כמו ללכת על רצפה חמה ביום חורף קר… חימום תת רצפתי מחירים ובכלל יותר ויותר אנשים בשנים האחרונות בוחרים להשתמש בחימום תת רצפתי כאמצעי החימום העיקרי לביתם. התהליך מבוסס על העיקרון הפשוט שחום עולה

קרא עוד

לפגישת ייעוץ ללא התחייבות

דילוג לתוכן