מערכת חימום תת רצפתי

מערכת חימום תת רצפתי – איך מתייעלים

כיום זה כבר מוכח כי חימום תת רצפתי שמותקן בצורה נכונה בנוסף לבית מבודד היטב הוא הדרך היעילה והזולה ביותר לחימום הבית.
בנוסף, מערכת חימום תת רצפתי ידוע כמוצר אמין מאוד וידרוש לעיתים רחוקות כל סוג של פעולות אחזקה  – בניגוד למערכות חימום אחרות שנזקקות לפעולות אחזקה יזומות שכן חימום תת רצפתי זו מערכת סגורה ללא התערבות חיצונית.
אבל, השאלה שנשאלת היא האם בכדי להפיק את מירב היעילות של המערכת יש להשאיר את החימום תת רצפתי דלוק כל היום?

על מנת למקסם את החיסכון הטמון ביעילות המערכת לחימום רצפתי תוך שמירה על מרחב מחיה חם ונוח, נציג בפניכם את הנתונים והדרכים הבאים למקסם את הפוטנציאל ממערכת החימום שלכם.

מערכת החימום התת רצפתי

האם כדאי להשאיר את מערכת חימום רצפתי דלוק כל היום?

כן, אך עם זאת, זה תלוי בעונה.
בחודשי החורף שמירה על מערכת חימום רצפתי דלוקה יבטיח כי זמני התגובה של המערכת יהיו מהירים יותר בהגעה לרמת החום. זה אולי יכול להישמע מוזר וחסר היגיון להשאיר את החימום דלוק כאשר כולם בחוץ במהלך היום, אבל במערכת חימום תת רצפתי הגעה לרמת החום הרצויה יכולה לקחת בין שעתיים לשלוש כדי להתחמם לטמפרטורה אוויר הרצויה.

ההיגיון בכך פשוט: מכיוון שמערכת מערכת חימום רצפתי נדרשת לסלק את הקור מהרצפה שכן קור מטבעו יורד למטה כך שרק לאחר סילוק הקור תתחיל מערכת החימום להקרין את החום מהרצפה לבית ובכך לספק את טמפרטורת האוויר הדרושה בבית. אבל, כאשר משאירים את המערכת דלוקה אפילו על רמת חום נמוכה יותר יהיה ניתן לחסוך באנרגיה לא מעטה ולקצר את זמני התגובה של המערכת עד כדי חצי שעה. למי שבאמת רוצה לחסוך אפילו יותר, מומלץ להפחית את הטמפרטורה בין הלילה ליום באמצעות התרמוסטט ובכך לשפר את היעילות המערכת .

 

שימוש מיטבי במערכת התרמוסטטים

מערכת חימום תת רצפתי צריכה להיות מורכבת ממערכת תרמוסטטים בשליטה מקסימלית שתאפשר שליטה ותכנון ברמה היומית ובכך נקבל חסכון על מנת שלא נבזבז אנרגיה יקרה שלא נחוץ להשתמש בה מערכת אשר מותקנת כראוי ומכילה את האפשרות לקבוע את רמת החום בכל חלל בבית, בנוסף לבידוד הבית בצורה מודרנית וברמה גבוהה יהיה ניתן לחסוך עד 40 % בחשבון החשמל ביחס לבית בגודל מקביל.

הרעיון להפחית את טמפרטורת האוויר במהלך הלילה בעזרת התרמוסטט אכן יחסוך לא מעט באנרגיה, אך יש לתזמן את המערכת להיות חמה בבוקר על מנת לתת לכם את הטמפרטורה הנוחה להתחיל את היום ולעשות את היציאה מהמיטה קלה יותר. לאחר מכן, ברגע שכולם קמים ויוצאים, תזמנו את התרמוסטט שוב לאותם טמפרטורות מנוחה במהלך היום, אם אף אחד לא נמצא. חשוב לציין כי מערכת תרמוסטטים מתקדמת מכילה את אפשרויות אילו באופן אוטומטי ולאחר הגדרת זמני החימום תוכלו לקבל את כל זה בצורה אוטונומית ללא התערבות שלכם כך שלפני שמישהו מגיע הביתה, התרמוסטטים יוכלו לדאוג כי הטמפרטורה תהיה נעימה וטובה

 

למקסם את היעילות עם בידוד

בידוד חשוב מאוד לכל מערכת חימום אבל זה, למרבה הצער, לעתים קרובות חלק זה מתפספס בתהליך. כאשר אנשים מתלוננים כי מערכת החימום התת רצפתי שלהם לא עובד כראוי או שהוא לא מחמם את החדר כולו, יש סיכוי טוב כי בידוד החדר במעטפת הבית הוא אשם.

 

בידוד עובד בשתי דרכים עיקריות:

  • במערכת חימום תת רצפתי מים צריך להיות בידוד איכותי מתחת לצינורות החימום עצמם שזה יבטיח כי החום שקורן מעלה דרך הרצפה ולא מחמם את הבטון מתחת למערכת החימום התת רצפתי.
  • זכור כי חימום קורן מבוסס על העיקרון פשוט כי החום עולה. לכן חשוב לוודא כי חום זה לא בורח דרך בידוד לקוי בגג, ואו דרך קירות דקים  ולא מבודדים חלונות באיכות ירודה .

הדבר הנכון הוא לבודד את הבית שלך ברמה גבוהה ללא קשר לסוג מכשיר החימום זה הכסף היחיד שיחזור אליך בדמות חשבון חשמל מופחת ויחזיר את ההשקעה הכספית. שילוב של בידוד ברמה גבוהה והתקנת מערכת חימום תת רצפתי יבטיח כי צריכת האנרגיה בבית שלכם תהיה יעילה ככל האפשר.

 

השתמש בחימום רק היכן שהוא נחוץ

הרבה משקי בית, במיוחד אילו עם הבתים הגדולים יותר עשויים למצוא כי הם משתמשים רק במספר חדרים מועט כל יום ואחרים לעתים רחוקות מאוד. במהלך חימום הבית בהחלט מומלץ להגביל את החום המשמש חדרים שאינם מאוכלסים בדרך כלל ואף לכבות אותם  ובכך לתעל את החימום לאזורים המחוממים. מערכת בקרה אזורית תאפשר לך לווסת את הטמפרטורה של כל חדר באופן עצמאי, כך שתוכל ליהנות אצלנו בספקטרום פתרונות אנרגיה מהנוחות והחימום שאתם רוצים וצריכים, אך מבלי לבזבז אנרגיה מיותרת במקום אחר.

מאמרים נוספים

משאבת חום לחימום מים

משאבת חום לחימום מים

משאבת חום לחימום מים    משאבת חום מציעה את הטכנולוגיה היעילה והחסכונית ביותר לאספקת חימום וקירור ליישומים רבים, זאת ע”י שימוש במקורות אנרגיה מתחדשים מהסביבה (אויר, מים ואדמה), והמרתה לאנרגיית חום שימושית. משאבת חום לחימום מים נכון להיום הינה החלופה החסכונית והיעילה ביותר לחימום מים, מבין החלופות הקיימות (למשל באמצעות תנורי גפ”מ, סולר, מזוט וחשמל).

קרא עוד
חימום בריכות

חימום בריכות

חימום בריכות חימום בריכות בחורף לא חייב להיות הוצאה יקרה במיוחד אם עושים זאת נכון. שחייה ושכשוך בבריכה הן מהפעולות הכיפיות והמרגיעות לרבים, ובמיוחד שזה נעשה בבריכה הביתית. אין ספק שבריכה פרטית היא חלום של רבים, ואלה הזוכים להגשימו זוכים לשעות של הנאה. אך מה לעשות שבחלוף הימים, ישנם תקופות אשר בהם נהיה קר מידי

קרא עוד
חימום תת רצפתי מחיר

חימום תת רצפתי מחיר

חימום תת רצפתי מחיר – כל מה שחשוב למי שמחפשים פיתרון אופטימלי ולאנשים שרוצים דרך איכותית ויעילה לחמם את ביתם. אין כמו ללכת על רצפה חמה ביום חורף קר… חימום תת רצפתי מחירים ובכלל יותר ויותר אנשים בשנים האחרונות בוחרים להשתמש בחימום תת רצפתי כאמצעי החימום העיקרי לביתם. התהליך מבוסס על העיקרון הפשוט שחום עולה

קרא עוד

לפגישת ייעוץ ללא התחייבות

דילוג לתוכן