חימום תת רצפתי עשה ואל תעשה

טיפים ועקרונות בתכנון נכון של מערכת חימום תת רצפתי

טיפים ועקרונות בתכנון נכון של מערכת חימום תת רצפתית

  • התקנת מערכת לחימום תת רצפתי באמצעות מים דורשת התמחות וידע מקצועי מתאימים – יש לבחור רק בבעלי מקצוע מנוסים המתמחים במערכת הסקה מסוג זה (אינסטלטור מערכת המים של הבית הוא ככל הנראה לא אחד מהם).
  • מערכת לחימום תת רצפתי באמצעות מים מורכבת ממספר רב של מרכיבים וציוד (תשתית צנרת, צנרת, בידוד, מרכזיות חלוקה, ברזים חשמליים, טרמוסטטים, משאבות סחרור, משאבות חום, צנרת ראשית, בקרה, אביזרי בטיחות וכדומה) אשר לכל אחד מהם יש השפעה על אופן פעולת המערכת, יעילותה ובסופו של תהליך גם עלות השימוש בה. השוואת “תפוח בתפוח” ללקוח הממוצע במקרה זה, הינה כמעט ובלתי אפשרית. מומלץ לבחור בעל מקצוע מנוסה, אמין ובעל המלצות מתאימות ועדכניות.
  • תקינות ותקניות – עם ריבוי המציעים בענף (שלא בהכרח מחזיקים בידע והסמכות המתאימות לענף), וכניסת השימוש בציוד מיובא ולא תקני, יש להקפיד ככל שמתאפשר על שימוש בציוד בעל תקינה ישראלית מתאימה, שתאפשר קבלת אחריות מיצרן ישראלי, ותמנע עוגמת נפש במקרה חלילה, של נזק שיגיע לדיון בבית משפט בטח עם הפרשי המחיר שנעים בין 3-5 % כתוצאה מירידה בעלות הצינור אינם שווים את הסיכון .
  • התאמת ציוד והספק החימום לאופי החלל המיועד ליישום – יש להקפיד על אפיון מדויק ומתאים לכל אזור בבית תוך התחשבות בקשת רחבה של נתונים ומשתנים כגון אזור גאוגרפי, גובה החלל, הכיוון אליו פונה האזור (חדר דרומי או צפוני, עליון או תחתון), רמת הבידוד, פתחים וחלונות, השימוש המיועד לחלל ועוד. אל תתפשרו על בעל המקצוע, ובחרו באנשי המקצוע המתמחים בנושא, המביאים בחשבון ומציגים  את התייחסותם לכל המשתנים לעיל.
  • לכו להתרשם!! אל תסתפקו בהמלצות בעל המקצוע, אל תתפשרו על המלצות של פלוני, אל תקראו באינטרנט – לכו לבקר בבית בו מותקנת מערכת שכזו שעובדת ופעילה כבר מספר שנים. אין דרך להעביר במילים את התחושה המתקבלת ממערכת חימום תת רצפתי באמצעות מים מלבד לחוש אותה “דרך הרגליים”.
  • כל איכות החיים הטמונה במערכת חימום תת רצפתי, הינה בהפעלה ארוכה ורציפה של המערכת, בה מתחממים הרצפה, הקירות והרהיטים בבית ובכך משמשים כאוגרים למסה הטרמית הנפלטת מהמערכת, ויוצרים סביבה חמה ונעימה למגע. על מנת שאכן נוכל להשתמש ולהפעיל את המערכת לשעות רבות, יש לבחור במערכת שעלות השימוש בה תהיה זולה ככל הניתן. אין מפח נפש גדול יותר מלרכוש מערכת חימום תת רצפתי במיטב כספך ולא להפעילה משיקולי עלות (אחרי הכל, חימום בית בשטח כ-200 מ”ר, העולה כ-800-1000 ₪ לחודש באמצעות משאבת חום, יעלה במקביל פי כ-3.5-4 באמצעות חימום תת רצפתי חשמלי, היינו 3000-4000 ₪ לחודש).
  • מערכת חימום תת רצפתי באמצעות מים הינה המערכת היקרה ביותר להתקנה (עלות הרכישה), אולם הזולה ביותר לשימוש. הפרשי עלות השימוש במערכת חימום תת רצפתי באמצעות מים לעומת מערכת חימום תת רצפתי חשמלי מגיעה לאלפים רבים בשנה, ובכך למעשה משולם הפער במחירי רכישת המערכות דרך עלות השימוש. מערכת חימום תת רצפתי באמצעות מים תשתווה למערכת חימום תת רצפתי חשמלית כבר לאחר שנתיים – שלוש, ותותיר אתכם עם מערכת בעלות שימוש נמוכה באופן ניכר.

לפגישת ייעוץ ללא התחייבות

דילוג לתוכן